tisdag 28 augusti 2012

Inskolning på förskolan!

Hej!

Förra veckan påbörjade vi inskolningen av William på föskolan. Nyfiken var han men med viss reservation. Han tyckte det var mycket märkligt när bara "fröknarna" var där med oss och inga barn. När sen barnen började komma tog han sig mer för. Två stackars timmar var vi där men han blev så slut. Orkade inget mer här hemma utan ville bara kolla på Rio. En film som blivit mycket populär här hemma. Ganska skönt för en mamma som vill laga mat själv utan ett barn som hänger i benen. Så ja jag använder ibland tv som barnvakt. Det har ju till och med bevistas att det är helt ok, man ska bara tänka på vad som visas så barnet inte blir rädd.

Nu igår skulle jag lämna William för första gången. Jag var med en stund för att sedan gå. Inga problem alls. Inga tårar, inte heller någon reaktion när jag kom. Så skönt. Det bevisar ju att han är en trygg liten kille.

Idag hade vi kanske väntat oss lite mer eftersom han kanske kom ihåg att jag faktiskt gick igår och att han genomskådat oss. Men nejdå, det gick jättebra. Faktum är att jag märker på honom att så länge jag är där så kan han inte riktigt slappna av utan kommer till mig då och då. Han till och med gick och vinkade till mig innan jag skulle gå. Vet inte om han kanske ville slippa mig??? Med andra ord så är han ingen som gillar långa avsked. Det krånglar bara till det.

Min fina killa som blivit så stor.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar