lördag 15 augusti 2009

Kräftor, kalas och lite trädgård....

Hej!
Som jag säkert tidigare nämnt så har Rasmus två riktigt bra kompisar. L & L. I torsdags tog L:s morfar med grabbarna för att fiska kräftor. Denna morfar borde helt klart nomineras till världens bästa morfar. Han köpte fiskespö var sitt till pojkarna, bjöd på Mc Donalds mm sen sov dom i deras husvagn och sedan upp på morgonen för att fiska igen. Rasmus var borta från 9.30 på torsdagen till 16.00 på fredagen!!! Gissa om han hade haft skoj. Som tack köpte vi en stackars Merci chokladask, han är självklart värd så mycket mer men vad kan man ge för att visa sin uppskattning????? Med sig hem fick pojkarna oxå kräftor som vi mumsade på igår kväll. Supergoda!!


Visar här lite bilder på det som blommar i trädgården sedan vi kom hem från semestern.

Dagens stora händelse var Rasmus kalas. Fika med tårta och kakor såklart. Sedan en femkamp som bestod av pilkastning, sätta Rasmus näsa på plats, ballongdansen, godisbingo (som blev en riktigt rolig lek) och kasta boll i hink. Sedan skattjakt för att hitta godispåsarna. Inte en minut kvar av kalaset när skattjakten var klar snarare så att föräldrarna började komma och fick vänta lite.



Sätta fast Rasmus näsa
Godisbingo
Ha en trevlig kväll
♥ Kram♥




2 kommentarer:

  1. Vilken morfar! Förstår att Rasmus var nöjd =0) Noa var mycket nöjd över kalaset hos er och framförallt femkampen! Kul ide med godisbingo!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul det låter! Jag har ett kalas i oktober som jag måste förbereda mig för. Godisbingo - vad är det och hur funkar det? Och Ballongdans? Tipsa mig gärna om kul lekar och hur de funkar - jag behöver VERKLIGEN inspiration!

    Kram Jenny

    SvaraRadera