torsdag 13 augusti 2009

Hemma från semestern...

Nu har vi kommit hem från vår semester. Vi tog husvagnen till Öland och Böda. Vi hade några fina dagar vid stranden och några utflykter till Borgholm och Solliden. Vi hade jätte tur med vädret.




Sen körde vi vidare till Skåne och till Åhus där jag är uppvuxen. Där fick vi besök av familjen och goda vänner. Även här fick vi några härliga dagar på stranden. Jag är ju uppvuxen vid havet och har spenderat många dagar där och kan spendera en hel dag utan några som helst problem där även som liten var det heldagar där och mest låg jag i havet. Mina barn har inte riktigt den ron i kroppen. Märkligt..... Glassen ni ser på bilden är en klassiker från Åhus. Lokalt producerad med härliga smaker där min favvo är citronlaktrits. Vofflan är gjord på plats ca 5min före servering och man kan titta på genom ett fönster. Beställer man en kula så får man två. Det är alltid jättekul att se dom som kommer för första gången och beställer till sina barn, chocken i deras ögon då dom beställt två kulor men får ett helt lass med glass.....



Vi avslutade resan med ett besök på Astrid Lindgrens värld.


♥ Kramar♥

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem. Ni ser ut att ha haft en helt fantastisk semester. Härligt!!! Det är skönt när man kan vila och ladda ordentligt inför höstens mörkare dagar och den stundande vintern. Jag börjar jobba på tisdag igen och sen är det full rulle!!! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nej detta är inte riktigt densamma som jag har i min blogg.
    Du var nog väldigt snabb med att installera denna bakgrund, jag hade inte hunnit ta bort "AND HEADER" längst ner, så du får kopiera hos mig igen och göra om Gadget-installeringen. Det är ju inte jag som gjort din header.
    Sanny

    SvaraRadera