söndag 19 december 2010

Barnvagnar....

Hej!
Har börjat fundera på det där med barnvagn. Vi sålde den vi hade till Nellie & Rasmus. Inte pga att den var dålig utan jag hade en ide om att hitta en mindre och smidigare vagn om vi skulle få fler barn, vilket Mattias inte tänkte få, ha, ha, ha där fick han......så nu ska man ju snart försöka få tag på nån vagn. Vilken djungel. Som mamma till två barn i bagaget så vet man ju vad som behövs och hur ens barn har funkat. Shit vilka pengar man kan spendera på detta om man vill. Jag spenderar ju en del tid ute med hunden i alla väderslag och lite tokig terräng,  så hjulen måste fungera vilket innebär att många vagnar går bort direkt. Så efter mycket efterforskning så landar där jag slutade med en Brio sittvagn med mjuklift. Jaha och vart får jag tag på den?  jo förhoppningsvis hos våra goda vänner om de nu kan hitta den. En svart enkel vagn. Mattias är supernöjd om jag ror detta i hamn, han var livrädd att jag skulle komma dragandes med en vagn för 8-10.0000 (vilket jag ju aldrig skulle), han var redan nöjd då jag hittade en vagn för ca 4000kr men ni kan ju tänka er hans glädje över att det kan bli ännu billigare!!!!

Kram

4 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad man kan lägga mycket pengar på en vagn... Min bror fick ju första barnet förra våren och jag har ju sett på dom!!!
    Hoppas att du mår bra=)
    Jag har egentligen inget recept på broccolilådan men kan berätta hur jag gjorde...
    Kokade ett paket pasta penne, så där "aldente".
    La dom i en smord ugnsfast form. Kokade upp ett paket fryst broccoli snabbt och kylde av dom direkt så dom inte blev så sladdriga. La dom på pastan och sen hällde jag skinkstrimlor över det (köper färdigt i affären). Kokade en bechamelsås och hade i ca 2 dl riven västerbottenost och så hällde jag den överst. Sen var det bara att gratinera ca 15 min i 225 grader! Supersmaskigt=) Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Så du har "sålt" vagnen till Rasmus och Nellie? Nog med det. Ja, det är inte det lättaste och vi har ingen heller som ni kan få ta.. förutom våran sittvagn till skogen när "Den" blir större... Ha det så gott och en trevlig helg, goa kramar Ina

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en djungel, som att köpa en billig bil!

    kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    SvaraRadera