torsdag 7 april 2011

Babymagen...

Hej! Ja jag vet att jag är helt kass på att uppdatera denna blogg. Hoppas det blir lite bättring med det nu. Jag har slutat jobba nu. Mycket skönt. Sista veckan på jobbet var rätt seg, med tanke på att jag jobbar på BB så blev jag rätt uttittad och många kommentarer fälldes om att snart är väl det dags för "dig oxå". Inte mig emot alls men ändå. Långsamt gick det i korridoren. Jag har mått bra och foglossningen blev gen inte så mkt sämre.  Men nu är jag i alla fall ledig och nu väntar jag bara. Den lille/lilla trycker en del neråt och det gör ont i ryggslutet. Den 23 är det ju dags men både Nellie och Rasmus kom lite tidigare. Jag tycker nog att nya symtom kommer för varje dag som tyder på att det närmar sig. Spännande!!!! Lite kluven är jag dock denna gången. Som Barnmorska tänker jag på ett sätt och sen kommer den blivande mamman in med ett tänk. Precis som om att jag förklarar för mig själv vad symtomen kan tyda på......lite kocko är man ju.

Dessa bilder tagna ca v 35 fullgångna veckor. Jag har burit alla tre på liknande sätt, endast framåt, inget alls på sidorna, Nellie bar jag oxå så här runt, Rasse något spetsigare men det vet man ju inte om det betyder något eftersom han var ju först och sen kanske magen formas om. Jag har gjort den del ultaljud denna gången eftersom både Nellie och Rasmus var ganska små men jag vill inte veta vem om gömmer sig där inne. Min kollega som gjort undersökningarna vet garanterat......

Ha det gott så hörs vi förhoppningsvis snart igen.
Kram

2 kommentarer:

  1. Åh så vackert!!! Och så spännande. Jag har också sett likadan ut varje gång och fått olika kön. Önskar dig all lycka med barnafödande=)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Anette

    Välkommen nästa vecka med magen.Oj så stor den är nu, ser nästan ut som den spricker.
    Spännande och se vad som finns där inne i magen.
    Jag titta in efter recept på den goda kakan.
    Nu får du allt skriva ner det nästa gång du bloggar hihi.
    Kram Lise-Lott L

    SvaraRadera