söndag 15 mars 2009

En blandad dag....

Idag var en konstig dag. Först till kyrkan och barnen skulle sjunga i kören men så även jag och de andra föräldrarna. Vi var i kyrkan i god tid för Rasmus skulle få köra sin elbil i ett uppdrag på gudtjänsten som idag var lite speciell i sin utformning som en "talkshow" med lite udda fiurer.

Först ville inte bilen funka, sen ringer M och berättar att min pappa just ringt och min farmor gick bort i natt. Farmor var gammal och dement men ändå min farmor. Jag har inte träffat henne så mycket med tanke på avstånd men ett besök varje gång vi varit nere i skåne ialla fall. Många känslor dyker upp. Bilden av henne från jag var liten framträder och man blir ledsen. Det var skönt att hon fick somna in i lugn o ro men ändå.... tankarna går ju oxå till mamma som dog för två år sedan... död ....begravning....och allt runt omkring när ett liv avslutas.


Ja Rasmus klarade sig jättebra i alla fall och han var jättestolt över att ha vågat inför alla människor. Sen var det dags att åka till jobbet. Lite konstigt med alla känslor som man inte riktigt kan få utlopp för här ska bli skönt att sätta sig i bilen på väg hem om en stund.

Skönt att blogga igen..har haft migrän och då är det ju inte att tänka på att slå på någon dator...

Kram

5 kommentarer:

  1. Hejsan hoppsan. Har också kommit till skott och lagt upp en blogg, dock fortfarande tom.
    Måste bara fråga, vart har du hittat den vackra typsnittet du har? Kram.
    Linda Hammarström

    SvaraRadera
  2. Ha det bra jag tänker på dig kram Ina

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du vill tävla hos mig - lycka till! Och vilken fin blogg du har, ska titta runt lite mer senare...

    Ha en trevlig dag!

    Kram

    Therese - Lurans blogg

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt känns lättare idag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Kul att du tävlar hos mig, jag ringer i morgon hoppas att allt är bättre hos er... Tänker på er... Många goa kramar Ina

    SvaraRadera