onsdag 4 mars 2009

Ett litet tillägg...

När jag läste igenom vad jag tidigare skrivit idag så låter det nästan som om jag är "mamma helylle" som är sååå duktig och har min barn hemma ha, ha, ha....vad fel det är. Tro nu inte att jag sitter och superpysslar och leker i sandlådan hela tiden och har någon form av pedagogik här hemma det är inte därför de är hemma. Många gånger tror jag nog att de skulle ha det bättre om de var kvar några timmar istället för att höra mitt trötta gnällande. Nu faller det sig så att vi har dessa arbetstider som gynnar barnen. Tro mig, ibland vore det väldigt skönt att veta att familjen kan fira jul tillsammans och att alla helger var lediga. Och jag tror inte att barnen på något sätt mår dåligt av att vara på dagis resp fritids. Ja nu blev detta nästan som de insändare jag läst i tidningen på sista tiden om föräldrarledighetens ojämlikheter. När ni nu läst dessa inlägg och förstått att M är ledig mycket i veckorna så kanske ni oxå förstår att han inte tog ut så mycket sammanhängande ledighet från föräldrarförsäkringen. På pappret har vi alltså en väldigt ojämlik situation medan verkligheten säger något annat. Så statistik kan man faktiskt inte använda som någon bra grund för hur familjerna faktiskt har det. Nej nu blev detta väldigt trist....får nog skriva lite om inredning nästa gång..........

Kram

2 kommentarer:

  1. Jag håller med.

    Kram Ina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Va roligt att du vill vara med i min tävling :)

    Håll tummarna och hoppas på tur på fredag den 13:e!!

    Lycka till!!

    SvaraRadera