söndag 21 juni 2009

Ja, nu var det ett tag sedan jag skrev. Det är först nu som det känns som sommarlov. Även om jag inte har semester ännu utan måste jobba ytterligare fyra veckor! Det har kännts som det varit något hela tiden, avslutningar hit och dit ja och allt möjligt. Nu känns det lugnare på något vis.

Idag vaknade jag och barnen kl 9.30. Hm var är pappa!! Han slutar ju jobbet 8.00. När jag kom upp såg jag att han skickat ett sms att han sov kvar på stationen. Han har haft ett tufft dygn. Mycket tråkigheter. Det är ju så med hans och mitt yrke att ibland går det inte som vi vill. Många undrar hur man orkar se sånt och framförallt hur M orkar se så mycket tragiskt i sitt jobb. Men man tar på sig yrkeskostymen och gör sitt jobb och konstigt nog så kan man faktiskt gå ifrån en ytterst tragiskt situation och känna att man gjort ett bra jobb eftersom man kanske stöttat och givit mycket till de anhöriga istället när patienten inte gick att rädda.

Självklart tar man vissa situationer med sig hem och grubblar , konstigt vore väl annars. Där har ju jag och M en fördel att kunna älta både rent medicinskt och känslomässigt tillsammans.

För övrigt så har det väl inte hänt så mycket här hemma. Växthuset är snart klart. Växterna i trädgården blommar för fullt.
Barnen har funnit en plats som är lite otäck. Men med strikta regler och övervakning så har vi kommit fram till att det är ok.
Om ni tittat på bilden länge nu och inte kommit på vad det otäcka är så sitter det fyra ligister på lekstugetaket. Våra två och grannens två. Vi är lyckligt lottade kan man säga. Precis bakom lekstuga är en lite utgång från baksidan. Grannarna som även vi tycker är väldigt trevliga har två pojkar där äldsta L är bästis med Rasmus. De går i samma klass och lever i nån form av symbios. Nellie och lillebrorsan leker oxå eller hänger rättare sagt med de större. Barnen springer fram och tillbaka genom utgången de behöver aldrig passera någon väg, vi behöver aldrig komma överens om hur länge de kan leka utan ska man iväg så ropar man bara hem dom. Super enkelt.

Nej, nu måste jag nog göra något mer viktigt än att blogga. Ska iväg och jobba strax.
♥Kram♥



2 kommentarer:

  1. Hej Du!

    Den är klar... så jag funderade om jag skulle skicka med svär föräldrarna eller? så skickar jag det i morgon. Kul med legister... jag har en och det räcker... Jag skulle oxså vilja ha en lekstuga även en större å en till sonen... Ha en riktigt trevlig vecka, jag har ju svärföräldrarna som du vet så jag får väl ta hand om dem denna vecka vi är förkylda alla utom han som smittade oss... Ha det

    Goa kramar Ina

    SvaraRadera
  2. Håller med dej, det känns som om det lugnat ner sig efter alla avslutningar, idag är det till och med sommarväder! Jag jobbar också fyra veckor till....
    /Ann

    SvaraRadera