lördag 25 juli 2009

En frukost och en prins.......


Hej!
Igår var vi bjudna på grillkväll hos några vänner. God mat och dryck med trevligt sällskap. Eftersom jag nyligen fyllt år så fick jag en egen lite prins som jag kan ha här hemma. Just denna skapelse är gjord av en god vän men i samarbete med kvällens värdinna

Visst är han söt, undrar vad som händer om jag pussar honom.....hm....

Under kvällen pratade vi om allt mellan himmel och jord men även om min bakmaskin som några oxå har funderat att köpa. Jag måste säga att det var ett bra köp. Visst har jag gjort något bröd som blivit stabbigt och torrt men då har jag heller inte gjort riktigt som receptet sagt och då när det gäller mjöldosering. Jag är så van att ta rågade dl mått med mjöl när jag bakar men här ska man verkligen ta ett dl mått och inget mer. När vi kom hem vilket var efter midnatt så tänkte vi sätta på timern för att få ett gott frukostbröd, visserligen ett ljust men på helgen kan man väl få unna sig ett sådant. Vi rev ner en morot för att testa det denna gången. Ner med alla andra ingr. På med timern och bums i säng. Jag kan säga att det är en ganska oslagbar känsla att vakna till detta bröd. Riktigt fluffigt, moroten bjöd ju såklart med extra socker och vätska vilket gynnade processen. LOVELY











Lite svårt att visa smaken på bild och även fluffigheten men till L, jag kan lova att proteintrådarna var långa och elastiska så förstår i alla fall du hur brödet blev.

Sen avslutar jag dagens inlägg med bilder från min hortensia som nu blommar såååå fint.

♥ Kramar ♥




2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina glutentrådar ;0) Det var ett välknådat bröd! Förstår att det blev smaskigt med moroten i! Tack för trevligt sällskap igår, glöm nu inte bort M bara för att du fått en ny prins =0)
    Kram L

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott får jag väl säga då om du har fyllt år och allt. Fin liten groda du fick! *ler*

    Jasså din manna säger "tradigt" hon... *skrattar*

    :)

    SvaraRadera