onsdag 21 mars 2012

Vår...

Hej alla i vårvädret!

Vad skönt det är med vår. Den där superhärliga solen som värmer så skönt. Man öppnar upp altandörren och den får stå öppen. William har upptäckt hur härligt det är att krypa omkring där ute.

11 månader har guldklimpen hunnit bli. Han har tagit ett steg med högerfoten men över ofta.  Snart så går han. Kankse till 1 års dagen. Hjälp vad tiden går men den är ju så rolig just nu. Lite märkvärdigt är det med tredje barnet måste jag säga. Med Rasmus som är vår första ville man att utvecklingen skulle gå så fort men man såg ändå inte alla stegen som så märkvärdiga och på något sett iakktog jag inte honom lika mycket. Det var liksom stort nog att vi fått ett barn. Nellie, ja då hade man fokus på två barn och hon utvecklades snabbt utan att man hängde med. Jag minns ärligt inte heller Rasmus utveckling mellan 2 1/2 tills femårsåldern. Nu ser jag alla steg och inser hur märkvärdigt det är. Kan bli helt till mig för att William börjat peka och visa vart lampan är.  Det är småsakerna som jag lägger märke till nu. Sen är det så kul att se samspelet mellan han och de stora.
 
På sportlovet var vi och badade. Vi köpte en badring åt Wille, en sån där han kan sitta själv utan att slinka genom. Superbra!!!!
Han gled omkring som en kung i den där. Blir bra i sommar till poolen.

Vi har ju fixat till Rasmus och Nellies rum. Vi blev alla mycket nöjda.

Rasmus rum. Det ska upp lite piff på väggarna och så lite hyllor. Bilderna tagna i motljus. Sängen står på några gamla sköksskåp men blev utmärkt förvaringsplats.



Nu är det bara Willes rum kvar men det känns inte så bråttom. Skulle visserligen vara skönt att få in hans leksaker där så vi får se när det blir. Man vill ju vara ute oxå.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar