måndag 6 juli 2009

Minisemester!!

Både jag och Mattias har haft en lång ledig helg från torsdag tom idag. Så vi tänkte att då provar vi hur det känns att ha semester och åkte till Leksands sommarland och bodde på campingen
bredvid.

Ja som ni kan se så hade vi superkul. Vi var inne på fredagen och då var det härligt varmt så man längtade ner i vattnet. På lördagen stannade vi på campingens område och badade i deras pool. Vädret var då lite kallare men fortfarande fint, på söndagen packade vi ihop och åkte hem. Vi fick en härlig försmak på semesterlivet så nu är det bara 9 arbetspass kvar och sen är det fyra veckors ledighet som väntar....mmm....


När vi kom hem väntade en grillkväll hos grannarna, supertrevligt och tacksamt att inte behöva tänka på mat.

Jag har ju fyllt år oxå sedan sist. Och detta blev ett av reslutaten.


En bakmaskin, alltså man häller i ingredienserna och vips så har man ett färdig gräddat bröd.
Jag var ju tvungen att prova igår. Så igång med makinen och efter grillning hos grannen så var det klart. Voila!!! Sen ställde jag in timern på ett annat bröd, ett frukostbröd som jag ville ha klart till 08.30 idag på morgonen. Supersmidigt och härligt att vakna till nybakt bröd.

♥Kram♥

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du visar bilder från Leksands sommarland! Vi kanske åker dit på måndag = ). Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej Du!

    Härligt, å grattis än en gång, vilka dofter ni ska vakna till varje morgon framöver... Vad härligt ni verkar ha haft på minisemestern. Hoppas att ni får det lika bra senare... Ha det så bra goa kramar till er alla. Ina

    SvaraRadera