torsdag 12 februari 2009

Blommor på jobbet!!!

Idag fick jag blommor av en arbetskamrat på jobbet. Som tack för hjälpen när jag stannade tills hon fick igång sin bil härom kvällen. Hennes handbroms hade fryst fast och det kändes en stund som omöjligt att bilen skulle rulla därifrån den kvällen. Detta var efter ett kvällspass och tempen ute var ca -10 grader. Jag stannade mest som moraliskt stöd eftersom jag ändå inte kan något om bilar. Jag gjorde det som jag hoppas de flesta skulle göra mot mig. Det är inte kul att så i mörkret ute i kylan ensam. Vi frös och när hennes bil väl lossnade efter kanske en timme var det dags att hämta min bil som självklart skulle skrapas först. Jag frös så det gjorde ont och hade svårt att sova, borde tagit den dusch och värmt upp mig lite. Men så kom hon idag till avdelningen med en bukett fina tulpaner. Hade absolut inte väntat mig något alls, så jag blev jätteglad.




På tal om blommor så börjar min Orkidè nu slå ut. Det är flera pågång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar