fredag 27 februari 2009

Second Hand.......

Rasmus har länge velat ha Lego Star Wars 1 på PS 2. Han har spelet som dataspel men varje gång han spelat på vår dator så lyckas alltid något bli fel och vi har fått lämna in den på lagning. Om det finns ett logiskt sammanhang är jag helt fel person att avgöra men vi har bestämt att denna dator inte är en speldator.

Så då till detta i-lands problem. Köpa ett nytt känns så tröttsamt när man faktiskt har spelet hemma fast i fel form. Vi försöker ju oxå lära barnen att man inte kan få allt man pekar på utan får önska sig till jul och födelsedag (sen så köper väl även jag något litet ibland, man kan ju inte stå emot alltid heller). Barnen hade fått varsin 50- lapp av morfar för ett tag sen och då sa vi att Rasmus kunde använda den så skulle vi hjälpa till med resten. Sen önskar man ju bara att det där resten skulle bli hyffsat billigt. Jag kan tillägga att just detta spelet inte finns överallt och sätts aldrig ner i pris trots att det funnits ganska länge däremot nr 2 finns att få tag på i oändlig upplaga och billigt.

Så till slut hittade vi ett på Toys R Us. 290kr. Ok det fick väl bli det då......hm... Sen åkte vi ner på stan i lite andra ärenden. Vi kikade in på Game en affär som säljer både nya och begagnade spel. Och titta där stod ett Lego Star Wars 1. 149kr. Så då köpte vi det och lämnade tillbaka det andra dyrare. Man får även 6 mån garanti på de begagnade spelen och det fanns många andra ännu billigare. Så tummen upp för second hand!!!

Kram

3 kommentarer:

  1. Kul att du ville vara med i min lilla utlottning. Bra med second hand och priset blir ju oxå till det bättre.

    Ha en fortsatt mysig helg, kram Marie

    SvaraRadera
  2. Second hand är grymt bra!

    kram

    SvaraRadera
  3. Eller hur! Noa fick ett beg. SLY 2 (fråga mig inte vad det är, nåt spel av något slag) från GAME, han är glad, jag är glad! Perfekt! Ha en bra vecka! Kram Linda

    SvaraRadera