måndag 9 februari 2009

Vilken start på veckan hur ska denna vecka bli???

Igår när jag gick och lade mig hade jag en känsla i magen, en nervös känsla som brukar betyda något men vad visar sig bara i efterhand. Jag sa åt M att köra försiktigt om känslan för att något skulle hända var det som jag undermedvetet låg och funderade på.
Jag ska jobba kväll idag så när M kört in barnen till resp ställe så skulle jag ta hunden efter frukosten. När jag står där i tvättstugan ser jag Nellies ytterbyxor ligga på golvet. Ja ha dom behöver hon ju inte när vi har kallt och mer snö än någonsin. Strunt samma det löste sig eftersom hon tydligen hade innegrupp idag. När jag så går där med hunden i det fantastiskt underbara vädret så samarbetar plötsligt mina hjärnhalvor och kommer då på att vi skulle ju fira Nellies födelsedag på förskolan genom att ta med glass. SKIT!!!!!!! Ursäkta.... men jag blir så trött över att psyket är indelat i så många undermedvetna och medvetna nivåer så att man kan känna på sig att något är fel eller glömt men man kan inte komma vad förrens det är försent. Jag tycker inte att jag har så många järn i elden att hjärnan skulle vara överbeslastad. Kanske man skulle börja dela upp ansvaret för att komma ihåg saker här hemma? Att gemensamt bestämma att detta ska M komma ihåg och ta ansvar för och detta ska jag ta ansvar för. Fast då blir det väl så att jag kommer ihåg det som M skulle komma ihåg och glömmer det som jag skulle komma ihåg i ren rädsla att M skulle glömma eftersom han har ännu mer teflonminne än jag (älskar dig lilla gubben om du läser detta) Ja ja nu har jag ialla fall lagt in en påminnelse i telefonen till på onsdag då vi får fira Nellie i stället. Man får väl hoppas att resten av veckan flyter på. I morgon ska jag komma ihåg att ta med badkläder till Rasmus fast där tror jag nog att M kan påminna mig för sånt som är återkommande är han bättre på att komma ihåg än jag.

1 kommentar:

  1. halloj.. tuusen tack för goa kommentarer å grattiset åt Lowiz.. visst är hon goo å grann, min goa Lowiz.

    Duu, jag håller me dej, visst är de obehagligt då man har sånt minne.. att det känns kusligt att man känner som i förväg att nåt är på G.. å ofta är de nåt..huvva.

    Hoppas allt är bra annars.. här har de varit kanonväder ida.. superfint, å inte har jag varit på nåt skoj me hundarna idag heller, borde skämmas.. jag får ta en härlig dag ute me dom imorrn tror jag.
    Ha nu en fin kväll.kram på dej. Helén.

    SvaraRadera