torsdag 17 december 2009

Julgodis & Julblommor.

Ja, idag har det gjorts julgodis här hemma. Väldigt viktigt enligt min käre man att jag berättar att det faktiskt var han som gjorde knäcken och mintkyssarna!!! Jodå jag har faktiskt en man som själv inhandlat det som behövdes och som gjorde slag i saken Kanske det var så att han tröttnade på att vänta ut mig......hm.. Det har inte varit så mycket av julgodis under årens lopp. Jag var inte sämre jag utan jag fixade lite chokladkola.



Planterade en julgrupp men jag har inte dekorerat den ännu, det kommer sen.


Sen har tomtenissen hittat upp på hyllan i köket. Vi får väl se om han stannar där, jag har en tendens att flytta saker.




Nellie är fortfarande lite febrig men man hittade int några streptokocker i halsen på henne, fast å andra sidan ger jag inte så mycket för halsprov på små barn, men men. Det lär väl går över ändå oavsett vad det är hon har. Bara så segt att det tar sån tid. Hon är ju glad i alla fall men hon har inte orkat leka så mycket i snön ännu.
Ha det gott.

Kram

2 kommentarer:

  1. Mmmm Smaskigt och SÅ himla duktig make du har=). Min familj och då är inte barnen värst!!! dom äter gladeligen så knäcken får vänta till dagen innan julafton annars gapar det väldigt tomt i mina burkar!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Å så smaskigt, å din man är ju expert på att vika fina askar till godiset också ;0)
    Kram Linda

    SvaraRadera