tisdag 20 september 2011

Jag vill oxå bada....

Hej!
Oj idag är det jobbigt. Jag är förkyld. Är själv med barnen hela dygnet. Mattias jobbar halva dygnet med att utbilda i HLR & Första hjälpen och sen vidare till ambulansen. Nu sover dom alla tre och jag pustar ut i soffan.
Ikväll när Rasse kom hem efter fotbollen var det ju dags att bada eller duscha, Nellie hoppade i men en blev kvar....
Men så klart blev den överblivne upplyft av storasyster och fick vara med



Ser nästan ut som om Nellie skulle vara den största men så är det ju inte....

Vad har annars hänt på sistone...jo jag har varit på föräldrarmöte med Rasses klass. Oj vad man tänker olika där. Eller rättare sagt några få utmärker sig ganska mycket  och om man uttrycker sig milt så faller inte äpplet långt från trädet. Men jag gillar att gå på dom där mötena ändå. Det är roligt att få veta vad barnen gör i skolan. Jag gillar oxå att träffa och bekanta mig med föräldrarna. Många känner jag väl nu och spelar innebandy tillsammans med dom på lördagar. Jodå, jag skrev rätt INNEBANDY!!!! Det är så kul men kära nån vad nära döden jag var sist. Har inte sprungit på många, många år. Det där med att träna är ett gissel. Jag har innan jag flyttat hit (-98) tränat dans, fotboll, aerobics mm. Aerobics blev för svårt för mina axlar så sedan där lätt blir inflammerad. Fotboll slutade jag med ett bra tag innan jag flyttade så det var ju inte aktuellt att ta upp här med okända människor. Min hjärna tröttnar på allt som är lika för varje gång. Nu går jag på vattengympa och tyvärr tröttnar jag direkt men jag tvingar mig själv att fortsätta. Fotboll/innebandy elle liknande är ju olika för varje gång, det känns inte som om man tränar bortsett från det faktum att just nu är konditionen inte på samma nivå som viljan. Men oj vad roligt det var.

Så William då. Han växer...ska väga honom imorgon. Nej jag har inte gett några smakportioner ännu. Vill spara på det tills jag måste vilket ju snart blir men inte än.
Han är 5 månader i söndags.

Snott brorsans tröja....

Han har fått en tand och en på gång i nederkäken. Usch vad det kliar. Saliv i massor kommer från denna unge. Detta gör tydligen att han bajsar mest hela iden oxå. Oxh ibland blir det lite mycket att torka bort så då får det bli så här.

Nej nu får det faktiskt bli lite ingefärs the med citron i innan jag ska lägga huvudet på kudden. Men innan det ett avsnitt av Ghost Whisperer förstås.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar