söndag 25 september 2011

Påkommen...

Hej!
Man lär så länge man lever brukar man ju säga och nu har jag lärt mig något om min son. Han har ju varit lite svår om nätterna. Vill gärna äta ofta på senare delen av natten i alla fall. Jag har ju förstått att det mest handlat om en ovana men har inte listat ut vad som kan göras åt det. Men igår så var jag på tjejmiddag. Visserligen inte speciellt långväga ifrån utan bara förbi tomtgränsen men ändå. Jag ville ju kunna sitta i lugn och ro och bara njuta av middagen tillsammans med fem andra tjejer. Vi bestämde att prova ge Wille utpumpad bröstmjölk i flaska. Han har fått vatten ur flaska och det har ju funkat.

Så jag pumpade ut. Han slukade hela flaskan och somnade gott vid ca 20.00 som en vanlig kväll. Han vaknade igen strax före 00. Här kommer nu skillnaden!!! Här får han nu ytterligare en flaska med utpumpad mjölk, äter nästan upp allt och somnar om till 04.30!!!då jag ammar honom. Just den tiden har vi annars hållt på med småsnuttningar, men nu fick han ordentligt med flaska och blev mätt och kunde sova ordentligt. Den lille filuren är nu påkommen! Så nu ska jag prova att ge bröstmjölk med flaska vid 23/00 målet ikväll och se om det funkar igen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar