lördag 15 oktober 2011

Helg...

Hej!

För många av er så kommer helgen som en skänk från ovan. Veckan är slut och man kan pusta ut. Många skriver TGIF på sina status rader på FB eller på sina bloggar. Ca varannan vecka håller jag med er men varannan så trappas min stress upp när helgen kommer. I morse gick Mattias på sitt dygns pass på ambulansen 9-9. Alltså 24 timmar. Just denna vecka har han även varit borta i Göteborg under två dagar.

Visst är det många där ute som saknar sina män under hela veckorna å det det önskar jag mig inte. Jag önskar heller inte förändra något hos oss men det är jobbigt när helgerna kommer men sen är han ju hemma mycket där emellan. Som tur är så är Rasse och Nellie stora och sköter sig själva. Men det ska fixas lunch, ammas, byta blöjor, träningar, middag, läggning mm. Allt det där är väl ok om det inte hade varit för den där hunden!!! Nu är vi där igen....Den där hunden. Det är faktiskt det jobbigaste på hela dygnet. Allra helst när det är dåligt väder ute. Han måste ut minst två gånger, det går tyvärr inte att bara släppa ut honom på gården.  Men nu har jag varit ute med honom två gånger idag om än ganska korta rundor så har jag faktiskt varit ute.  Snart ska jag ta tag i maten för kvällen och sen så blir det mys i soffan med lite godis och snacks.

Jag lyckades förresten med att putsa några fönster häromdagen. Jag önskar att jag kunde säga att det inte märktes någon skillnad men det gjorde det. Ooops man kunde se ut!!!

Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar