fredag 7 oktober 2011

Ny leksak...

Hej!

Nu är jag inte lika bitter längre som i förra inlägget. Behövde bara skriva av mig lite. Om det var någon som trodde att det handlade om min käre man så var det inte det. Vi har varit gifta nu i 11 år och känner varandra väl vid detta laget, men en sak har tagit honom lång tid att förstå. Nämligen när jag blir arg på något eller någon och vill få ur mig ilskan och använder mig utan min man som bollplank. Då låter jag ju arg när jag berättar om det inträffade, det är ju helt naturligt eller hur. Men då brukar han bli arg tillbaka och säga argt: Bli inte arg på mig för det, jag har ju inte gjort något!!!
Dahh....dumsnut. Nu har han fattat detta att det bara är min upplevad känslor som förmedlas och att det bara är att lyssna för honom. Håll med om att det är ganska svårt att berätta om en händelse som gjort en upprörd utan att låta upprörd igen. Men som sagt: Förra inlägget handlade absolut inte om honom!!

Jag har fått en ny leksak. En ny telefon. Det var dags att förlänga vårt abbonemang och därmed få nya telefoner, de gamla var rätt slitna nu. Vi tog bägge Samsung Galaxy Ace. En mycket lätthanterlig telefon eller leksak som man ju oxå kan kalla den för.
Så nu får jag alla mina mail till telefonen, spelar wordfeud som "alla" andra. Men det som Mattias jublade över var att våra kalendrar nu kan synkas så han kan se om jag bokat in något en viss dag.


Men usch en sån tid man kan lägga ner på denna leksak, fast det är klart det är ju nyhetens behag. Ibland tänker jag så här: Shit vad mycket jag skulle få gjort här hemma om inte datorn, tv eller telefonen fanns. Tvätten skulle garanterat bli klar och sorterad direkt, huset skulle nog vara i tipp topp hela tiden (nja kanske inte förresten) jag skulle nog läsa mer i så fall tror jag.
Nej nu ska jag ut med den där jycken som ligger här och trånar på mig. Wille sover i vagnen. Frisk från sin förkylning i alla fall.Skönt!!

Kramar

1 kommentar:

  1. Ja du.. ibland kommer tanken att slänga ut datorn. Kanske bara för ett tag eller kanske för en dag eller så. SÅ lätt det är att fastna. Blir som Alfons mest hela dagen, Ska bara.... Ska bara.... sen blir det verkligen inget gjort ändå. Åtminstone inget vettigt. För Åh vad det är skönt att bara SKA göra lite småsaker på nätet... Och under tiden växer tvätthögen metervis, dammråttorna växer med väldig framfart och barnen skriker av hunger... Men nä, kanske inte så allvarligt men inte långt ifrån. Ha det gott och njut av höstens vackra dagar!! Kram Sussi

    SvaraRadera