söndag 12 april 2009

Bloggens betydelse...

När jag läste på en annan bloggsida så kom jag in på en länk till en tjej Sabinas blogg. Jag hade hört på radio om denna blogg oxå. En tjej som drabbades av hudcancer men som aldrig blev bra utan det spred sig. Den 31/3 avslutade hon sin kamp.

När man läser hennes blogg och ser alla kommentarerna så förstår man vilken tröst och stöd man kan få genom sin blogg. Nu får anhöriga ta del av stödet från bloggen.

När jag miste min mamma för två år sedan så var det de små orden och gärningarna som tröstade. Man kan tycka att man inte ska behöva skicka blommor men jag kände tröst och stöd när blombudet kom med blommor. Eller när det damp ner en hälsning från en jobbarkompis i brevlådan.
Man orkade inte prata direkt med alla utan man behövde bara få känna att det fanns människor som tänkte på en därför var det så skönt att bara få en liten blomma eller ett brev som inte krävde något ifrån mig. Hade jag haft en blogg då så hade jag nog kännt stor glädje och stöd från den/er.

När de närmaste skrev på Sabinas blogg att hon fått somna in kom det över 6000 kommentarer. Så därför har jag förstått sedan jag började blogga att det är ett bra sätt att stötta varandra i vår vardag i roliga och tråkiga händelser.
Gå gärna in på henns blogg men räkna med att tårarna rinner en stund. Sabinas kamp

Kram

2 kommentarer:

  1. For noen vakre barneføtter!! ;) Helt nydelig ;)
    Og flott blogg!
    Klem Maria fra Idekroken

    SvaraRadera
  2. Hej Syster Yster!
    Håller med dig i det med Sabinas kamp och bloggens egentliga betydelse... Man blir gripen finner inte ord i dess ...

    Hoppas att ni har diet bra vi ska nu äta ingera med min släckt kommrer hem i morgon goa kramar till er Ina

    SvaraRadera