torsdag 30 april 2009

Huvudvärken...

Ja sen var det ju det där mad Rasmus huvudvärk. Det har varit lugnt nu ett tag men han hade ett jättejobbigt anfall förra veckan. Fick hämta honom igen, han gick direkt upp i sängen, fick Alvedon och somnade efter en stunds jämmer och sov i två timmar. (Han hade ju nyss vaknat??) Ni ska veta hur jag satt i dessa telefon köer eller boka tid för att bli uppringd. Jag trodde jag skulle bli tokig.. Ja, ja i alla fall så blev han ju bra efter sömnen och vi var ju ganska säkra på att det rör sig om migrän även om läkaren i princip skrattade ¨åt mig när jag sa det... ni vet sådär småleende"

Efter en stund så kom jag på att man kan ju gå till skolläkare som jag ganska nyligen träffat och han verkade ju resonabel.. så jag bokade en tid och vi gick dit igår. Efter att jag berättade symtomen så säger han följande ja det låter ju precis som barnmigrän!!!! Dah....han pratade precis som om han läst det jag själv läst på internet om migrän på barn. korta attacker som antingen går över av sig självt eller med Alvedon och påpekar att det då är väldigt annorlunda mot vuxenmigrän även om smärtan i sig påminner i karaktär med ensidig pulserande smärta och ljus och ljudkänslighet. På vuxna hjälper ju sällan alvedon.

Tack! för det. Han gjorde även en massa andra undersökningar som förra läkare ej gjorde. Jag förstår att alla läkare inte kan ha full insikt i allt men då behöver de ju inte snacka en massa heller utan erkänna sina bristande kunskaper och remmitera vidare eller läsa på. Framför allt inte skratta åt en.

Ha nu en bra Valborg. Själv ska jag poppa en massa popcorn eftersom jag är med och arrangerar Valborgsfirande idag. Så det är bara att sätta igång.

Kram

4 kommentarer:

  1. Nä, usch vad arg jag blir!!! Skrattade han verkligen åt dig?!?!?! Varför kan man inte bara lyssna på en förälder (som känner sitt barn bäst) och ta till sig det dom har sagt, utan att få ett skrattanfall, och sedan tala om att "det kan vara möjligt att det är som du säger, men vi får undersöka saken och se vad det kan bero på". Jag blir så arg på dessa läkare som bara hånler åt föräldrars oro...ush!! Så, nu har jag fått avreagera mig ;o) Hoppas L mår bättre och att han slipper få fler såna där anfall. Grattis också till vinsten...kul att ni vann! Trevlig Valborg och hälsa storasyster om du ser henne :o) Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du kikar in till mig och tack för dina värmande ord. Vad kul att hitta hit! Vilken fin och stämningsfull blogg du har. Jag blev sittande här och läste några inlägg, SÅ fint skrivet, en riktig varm blogg med många fina tankar, en mycket fin känsla. Hit kommer jag igen!

    Kram l-l

    SvaraRadera
  3. Hallå...Vad kul att du tittade in hos mig. Jag måste nog testa mig på betongen snart. Vad skönt att någon läkare iaf kan ställa diagnos. Vet själv hur det är att ha ont i huvudet och man vill ju inte att ens barn skall må dåligt.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  4. Hej googlade lite hjärtan bilder & hamna här=)

    SvaraRadera