tisdag 19 maj 2009

Trädgårdsbilder...

Jag gick en runda i trädgården och fångade lite vårtecken. Jag hoppas så att jag får lite äpplen i år på mitt äppelträd.



Förra året köpte jag trumpetliljor på planta ni vet dom som luktar så fantastiskt gott och starkt, jag satte plantan mellan mina hortensior. Jag var inte så säker att den skulle klara sig men nu minsann har jag sett små blad sticka upp ur jorden.

M byggde en spalje i ändan av altanen förra året och nedanför planterade jag clematis av sorten "Nelly" tre plantor som nu tar sig jättefint och börjar att klättra.

Men tro det eller ej vad skådar mitt öga, denna otroligt ovanliga växt har hittat till min trädgård, min lycka är total.

Dessa vinrankor står för tillfället på altanen där det blir ganska varmt i väntan på att växthuset skall bli klart
Kram



2 kommentarer:

  1. Ja, den här tiden på året önskar man verkligen att man hade en trädgård och inte bara en balkong! Odla är härligt, och glädjen lika stor varje gång man ser något sticka upp huvudet ovan jord... ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh - den där ovanliga växten är verkligen helt utsökt! Tänk att man ser dem nästan aldrig. Och de är jättesvåra att klara av tydligen! Jag har då INGA i min trädgård såklart... jag hade aldrig fixat att springa ut och vattna dem titt som tätt. För de ska ha mycket vatten och gödning, då trivs de bäst har jag hört *ler*

    Kram Jenny

    SvaraRadera