tisdag 12 maj 2009

Vi har blivit med växthus...

Vi har lyckats få tag på ett växthus från några vänner till oss. Ett med träramar och glasfönster, just nu är det nerplockat och i behov av lite renovering som målning mm. Men jag tror att det kommer bli riktigt bra när det blir klart.
Tyvärr är det inte detta växthus, men det är vitt och i trä.

Jag får återkomma när det blir färdigt med lite bilder. Tanken är att försöka odla lite i krukor, ha någon hylla med krukor på men jag vill oxå ha ett bord och stolar så det blir ett hus att vistas i inte bara ha som drivhus. Vi fick oxå med två vinrankor som vi hoppas ska överleva och bära frukt.

Kram

7 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅ vad avis jag blir nu!!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Vad kul med ett eget växthus...Skall det bli en oas där ni kan sitta eller skall du odla i det? H-värken är bättre, tack snälla. Jag tar ingen medicin, har spänningshuvudvärk sedan jag var 15 men vissa dagar är det värre.
    Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Hej Du!

    Det blir nog fantastiskt med trä å glas å dessutom vitt, lite avis kanske hm... Har du kollat mailen. Ha en bra vecka goa kramar Ina

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt! Jag blir oxå avundsjuk!Tror du jag kan övertala barnen att ersätta lekstugan med ett växthus? *hehe*
    Kram M

    SvaraRadera
  5. Alltså jag tror att jag SVIMMAR vilket härligt växthus. Förstår att det inte är det ni fått då... men ändå!! Ett växthus - ett helt eget växthus. Åh vad avis jag blir! Det vill jag också ha!!! Grattis till ett HELT eget växthus! :)

    / Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej..så fick jag nys om att även du var här ute i blogglandia;);)..bra med dig ser jag och läser jag. Skicka en mågotthälsning och kram;).

    SvaraRadera
  7. Min dotter Ella tävlar i Guldklassen singel på lördag och på söndag i A-klassen med gruppen FLOW.;)Hon kom tvåa på en regionstävling för två veckor sedan.stolt är mamsen!;) Hur har du det då? Läst lite..men du jobbar och så..eller är det flera småttingar på G?:)Mågottkramar till dig..

    SvaraRadera