torsdag 29 januari 2009

Ändrad åsikt

Tänk vad man ändrar sig under åren som går. Jag kommer ihåg när jag var liten kanske 10 år men även som tonåring och lite uppåt att mamma och andra kompisars mammor plötsligt kunde titta ut genom bilfönstret och utbrista "titta tjejer så fint med alla blommor på ängen" och man bara stönade för hur jobbiga de var, vadå fina blommor vem bryr sig tänkte man. Värsta tänkbara scenario skulle vara om de absolut ville stanna för att plocka. Även hemma babblades det om nya gardiner eller nya planteringar. Att gamla saker kunde vara fina fanns ju bara inte. Varför skulle jag vilja ha den där gamla servisen som gått i arv efter människor jag knappt lärde känna eftersom de var så gamla...riktigt gamla.



Tur att ens mamma var lite påstridig och envisades med att jag skulle spara vissa saker. Nu är man den där mamman som plötsligt utbrister "titta barn så fina blommor och gärna stannar för att beundra dem och babblar om nya gardiner och andra pinsamma och fullständigt ointressanta saker.

1 kommentar:

  1. Vilken underbar servis! Den har jag aldrig sett till, vilket skåp har du gömt den i? Börjar ni pigga på er eller ligger ni allihopa nu? Hoppas ni kryar på er!
    Kramar från oss på landet! / Linda

    SvaraRadera