torsdag 15 januari 2009








Nu har vi kommit hem från Sälen. Vi var i Lindvallen. Vädret första dagen var lite milt med regn i luften men det gick bra ändå. Sen blev det lite kallare och klart. Solen fick vi se en liten skymt av sista dagen och idag när vi åkte hem sken den som bara den.Hm.... fast å andra sidan var det mer än 10 minus. Hur gick det då med skidåkningen. Det var ju första gången för barnen. Rasmus fick på skidorna och åkte sen rakt ut för backen...hjälp...jag sprang efter...jättelätt!!! i nerförsbacken. Men det gick bra han tog knappliften upp igen och lite förklaring från pappa och sen fixade han så han kunde stanna och bromsa själv och därmed såg vi inte honom så mycket mer än i liften och ibland i backen. Nellie ville inte riktigt förstå det där med plogning vilket innebar att jag åkte med henne mellan benen och ibland bredvid men hjälp vad jag spände benen och jag går numera som om jag vore 95år med svår ledsjukdom. Jag spenderade mest tid i snälla backar men vi gjorde en utflykt högt upp och bort till stolsliften som M mindes ta tre personer och jag mindes ta fyra personer och som numera tar åtta personer. Väl uppe ska man ju ner oxå. Nellie åkte snällt mellan pappas ben Rasmus klarade sig själv vilket var bra eftersom jag hade fullt sjå med mig själv, det var ju så isigt underlag och jag uttryckligen hatar det när skidorna bara glider från en. Denna gången i Sälen trivdes jag i snälla backar medan M tog några åk för sig själv och som Nellie kallade det dansade sig nerför backen.

1 kommentar:

  1. Nämen vad trevligt att läsa om flera kändisar! Såg din blogg genom Lovisas.
    Vi har också varit i Sälen men veckan före er.Bodde i Nikrins stuga. Åkte hem den dagen det blev milt...hade annars jätte bra väder!
    Kramar från Maria Drewitz m familj

    SvaraRadera