lördag 31 januari 2009

Och så var det min tur!!!!

Ja när jag satt och skrev förra inlägget så kände jag hur matt jag blev i hela kroppen och en väldigt obehaglig känsla i magen infann sig. Jag hade med ganska god aptit just ätit middag och inte märkt något. Kvällen gick och jag låg i soffan helt matt. Sen efter att jag lagt mig i sängen så började tömningen. Helt otroligt att det kan komma så mycket från en människa. Mellan attackerna så kommer härliga kramper i magen som jag profylax andas mig igenom "det funkar faktiskt" det tråkiga är ju att från dessa värkar så kommer inte så mycket fantastiskt i slutändan.
När morgonen kom så var tömningen över (varför ska det alltid komma under natten!!!???). Jag hade lovat mig själv efter förra årets omgång att M skulle koppla dropp för att kunna återhämta mig lite fortare. Så vi lekte sjukhus här hemma och jag tryckte i mig två liter dropp. Min Crosstrainer fick fungera som droppställning. Mattias åkte för att jobba under förta påsen så när det var dags att byta fick jag lösa det själv men det gick bra. Jag var ju fortfarande matt och trött och somnade tidigt den kvällen (missade helt vem som åkte ut i Lets Dance ) och sov som en stock hela natten. Mina snälla barn lät mig sova fram till 9.30 idag. M hade jobbat hela natten och kom hem ungefär när jag gick upp. Sömn gör underverk och jag känner mig ganska pigg.

2 kommentarer:

  1. Åh nej, åh nej, åh nej, din stackare...ramlade du också dit!? Men ni har det ju verkligen förspänt som kan koppla upp er på dropp där hemma ;o) Det måste ju göra susen när man har tömt sig maximalt på kroppens resurser. Hoppas iaf att du mår bra nu. Kul att Nellie gillade inlägget om Pomos piano. Det är kusligt ibland vad mycket koll barnen har om vissa saker som vi inte har en susning om :o) Hoppas ni får en helt okej helg trots sjukan...ha det gott! Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Hejhej.. så fin blogg du har. Tack för ditt besök hos mej. Har tyvärr haft lite dåligt me tid å svara alla.. mitt jobb tar lite för mycket kraft av mej ibland.
    Hoppas du känner dej piggare idag.
    Kikar gärna in fler gånger å lägger till dej bland mina besökare.
    Förresten.. visst är de fint de där fatet från Ikea.. blir nog en sån för mej me sen.. + massvis me bajspåsar.. klart de bästa jag haft.. än iaf. Kram på dej. Helén.

    SvaraRadera