onsdag 7 januari 2009

Nymålat bord i hallen.



Nu har jag målat mitt sideboard i hallen. Ni kan se före och efter. Se "Efterbild" före "förebild". Jag lyckades självklart få färg på mina armar som jag inte upptäckte förrens min patient frågade om vi renoverar hemma. Kejsarsnittet gick förresten bra idag. Både mor och barn mådde bra. Jag sov däremot dåligt innan, jag var väl spänd. Jag kände mig nöjd i alla fall. Jag har förlöst ca 60 barn men det är ändå häftigt det där med att nyss låg barnet inne i magen och sen är det helt plötsligt ute och en helt ny människa har påbörjat sitt liv utanför livmodern. Jag kommer nog aldrig sluta förundras över denna häftiga stund.

2 kommentarer:

  1. Du har ett coolt jobb du!! Själv har jag bakat grahamsbullar med en år 9 grupp och tillsammans förundrats över temperaturens värde när man bakar med färsk jäst.Kul med måleriprojekt, tänk vad lite färg kan göra! Här har vi kalasat idag. Ebba fyllde ju 10 år och är stora damen nu. Önskar sig bara dyra saker... Inte länge sen jag låg på BB med henne tycker jag...snart flyttar hon väl hemmifrån!
    Ha det gott och fortsätt kurera förkylningen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan!

    God forts...

    Vilken förändring på bordet så vackert det blev..

    Vilket härligt jobb du måste ha....

    Och er lekstuga är ju så söt!!!
    Ha´en bra fredagskväll!
    MiaMaria

    SvaraRadera