fredag 2 januari 2009

Välkomna in i barnens lekstuga




I somras bestämde jag mig för att måla om lekstugan på insidan. Utsidan var redan målad som vårt hus i grått med vita knutar. Jag tyckte att lekstugan mest användes för att lägga skräp i och barnen tog in en massa sand från sandlådan. Resultatet blev att framförallt Nellie spenderade mer tid i stugan eftersom hon tyckte den blev så fin och det blev roligare att servera "kaffe" där. Mattias fixade en bänk som jag gjorde en dyna och kuddar till. Till sommaren tänkte vi fixa till "köket" så Nellie kan laga "mat". Ni är säkerligen väldigt välkomna in.

2 kommentarer:

  1. Hej vad roligt med en blogg. Vilken fin lekstuga.
    M

    SvaraRadera
  2. Värdparet överlevde nyårsafton på ett mkt bra sätt;-) Med så mkt bra hjälp av alla så blir det bara lugnt osh trevligt!
    Vilken fin blogg du har! Kul att se att en brevlåda kan sitta PÅ lekstugan. Min ligger fortfarande kvar ouppsatt...efter att ha haft den sedan i våras;-)
    Kram M

    SvaraRadera