fredag 23 april 2010

Tvättstugan...

Jag berättade tidigare att vi skulle göra om tvättstugan. Den är klar nu. Det enda som saknas i sk kläddelen är två garderober och så ska jag måla om klädhyllan till svart. Först visar jag förebilderna.
Detta är alltså bilder tagna direkt när man öppnar dörren in till tvättstugan "groventrèn" rakt fram som ni ser på nästa bild hängde våra ytterkläder


Detta innbar att det kändes som mkt av den "rena platsen" användes som avlastningsyta och smutsigt blandades med rent. Vi hade heller inga avlastningsmöjligheter alls.  Vi bytte plats på diskmaskin, diskho, och ordnade en ordentlig arbetsbänk. Vi flyttade även torkskåp så allt som har att göra med tvätt är i höger delen och avhängning av kläder är till vänster.












Till hyllorna tänkte jag fixa svarta lådor. I lådorna tänkte vi lägga den rena tvätten, på lådorna skriver vi våra namn på var sin låda för att då kanske,... och jag betonar ordet kanske..... kan man lyckas med att slippa se tvätt överallt. Barnen kan då leta antingen i torkskåpet, sina graderober eller i sin låda. När man sen får ett infall kan man ta upp sin låda till garderoben (även barnen).  Jag kommer senare visa hur det blev till vänster i entrèn där vi nu hänger kläderna. En stor skillnad blev oxå att hallen blev så mkt större, vi trängs inte längre när vi klär på oss kläderna.

Många kramar

1 kommentar:

  1. Å vad fint! Vilken skillnad! Önskar att vi skulle orka ta tag i vår tvättstuga, den är iofs stor men taskigt planerad. Har också haft en tanke på korgar med namn på så att ALLA kan ta sin korg till sitt rum.... drömma kan man väl få göra?
    Hoppas att ni får en bra helg och att ni piggar på er!
    Kram Linda

    SvaraRadera