lördag 31 oktober 2009

Halloween....Alla helgona...

Hej!

Jag har jobbat även denna helgen men är ledig imorgon. Skönt kan jag säga för kroppen är lite slut just nu. Varför då kan man ju fråga sig. Jo jag tog influensasprutan igår. Idag har jag ont i armen och lite feber, fryser och har ont i hela kroppen. Min nackspärr är dock bättre, jag fick akupunktur igår.


Idag är det just nu kalas för Rasmus del hemma hos en kompis, utklädd till skelett. På framsidan har vi en pumpa och bjuder "trick or treat" busungar på godis.
På baksidan har vi ljus och helgar helgonen och dom som inte längre finns omkring oss. Som jag tidigare berättat så valde min mamma att spridas i en minneslund nere i Skåne så då tänder jag ljus hemma i min personliga lund.


Lite god mat njöt vi av idag. Lite pestopasta med ruccula, mozarella och tomater, tapenade, parmaskinka och mortadella, oliver och soltorkade tomater. Mmmm det smakade bra. Varför betala dyra pengar för att få allt detta när det är så enkelt att fixa själv.



Ha en fortsatt trevlig helg. Imorgon blir det bio för vår del. Och så avslutas ju min lilla tävling.

Kram


2 kommentarer:

  1. Jobbar hela helgen och det har hittills varit att göra!! Men nätterna går fort=)
    Hann tyvärr inte till kyrkogården och min farmor finns begravd i Västerfärnebo och dit åker jag inte på en kvart precis men jag vet att pappa var där. Maten såg inte helt fel ut och blir riktigt fascinerad om du sen menar att dina barn äter den också... Mina skulle hoppa högt av motstånd. Här är det tacos som gäller på helgen!!! Må gott och var rädd om dig!
    Kram från Sussi

    SvaraRadera
  2. Hej!!

    Usch din stackare som inte mår bra. Jag har själv inte tagit den där sprutan ännu men det är många som berättar att man får ont i armen och att man mår "tjyvens" dagen efter.

    TACK TACK OCH TUSEN TACK för den fina utmärkelsen jag fick av dig!! Så glad jag blir :))) Vad gulligt att du tänkte på mig!

    Stor kram Jenny

    SvaraRadera