lördag 6 februari 2010

Kalas...

I tisdags kom min kära Maja hem igen, skönt.hungrig och kall stod hon på altanen.

Onsdag 3 februari. 5 år sedan Nellie kom till världen.  Denna härligt knäppa unge. Att bjuda på glass på dagis tycker jag är en rätt enkel grej att uppmräksamma hennes dag på med kompisarna men inte Nellie inte...Mamma du kan inte tvinga mig att bjuda på glass...nej men det kan ju tyckas vara trevligt.....du behöver ju inte dela ut den...hon ville inte heller på något sätt bli grattad med kort...jag vill inte ha kort hade hon sagt när fröken frågade....när fröken lirkade lite till om vilket djur hon tyckte om....jag tycker inte om djur....nu när hon fått ett fint kort från dagis med en katt på så är hon jättenöjd. Glassen var till slut oxå helt ok även om hon inte själv ville dela ut den. Ingen uppmärksamhet här heller för sjutton....

Så här såg det ut på morgonen hemma i alla fall.




Hon har önskat sig ett Nintendo DS länge nu och nu la vi alla ihop så fick hon den. Tycker ni att det ser ut som hon blev nöjd.??

På kvällen kom släkten och som vanligt hade hon sagt att årtan ska vara rosa, vad annars....


Observera att hon själv dekorerat den.

Min tjej, tänk att du blivit så stor nu. Ser ni i hennes blick att det finns en riktigt clown där, en supermysig tjej men som vet vad hon vill.

Kramar

1 kommentar:

  1. En underbart söt liten spjuvertjej, det riktigt lyser i hennes ögon!!! Härligt när dom vet vad dom vill, tills dom är tonåringar, vill säga=)
    Kram

    SvaraRadera