söndag 3 januari 2010

Iskalla vinter...

Hu vad kallt men samtidigt så skönt och vackert. Men jag kan inte låta bli att längta till våren. Jag och M min granne som jag brukar vara ute och gå med längtar så till våren, när man ska börja städa i trädgården efter vintern, när man kan sitta men en kofta på sig utomhus som åker av och på hela tiden för att värmen växlar. Man ska ju visserligen leva i nuet och inte hela tiden sukta efter morgondagen. Mitt nyårslöfte handlar faktiskt lite om det. Jag ska försöka leva idag. Inte för att jag alltid skjuter upp saker utan för att det är så lätt att tänka att när vi åker på semester, då ska jag ta det lugnt och vara med barnen, och om bara det var si eller så så skulle jag.....man lever för vissa speciella stunder och inte det riktiga livet som utspelar sig varje dag. Livet blir lätt då som en berg och dal bana. Någon gång blir det sådär supertoppen tex så har man levt ett helt år för just den där resan till Thailand och man lever på den känslan ett tag sen är man tillbaka i den vanliga lunken igen. Nej man ska lära sig att kunna se guldkorn varje dag om än så små. Att få det lilla att göra mig lycklig. Gick på en föreläsning om just positivt tänkande, och det är rätt kul att man faktiskt kan "lura" sig själv att bli tex morgonpigg efter att ha levt ett liv som fruktansvärt morgontrött och sen blir man faktiskt pigg.  Ja vi får väl se. Jag har redan av olika anledningar backat lite i min tillvaro och börjat fokusera på vad det är som gör mig lycklig. Vad är igentligen viktigt här i livet.

Jag bjuder på lite bilder från en promenad med min dotter och hund som idag utgör ett guldkorn.





Kallt var det och kinderna fick sig en smäll men hur mycket jag än längtar till våren så är det ju faktiskt vackert med snö och sol.

Igår var jag på 40-års kalas. God mat och trevligt på alla sätt. Träffade en gammal jobbarkompis som jag inte träffat på länge. Kul!
Kram


1 kommentar:

  1. Hej Vännen!
    Ja, visst är det viktigt att försöka leva i nuet och ta tillvara på de möjligheter och guldkorn som kommer i ens väg... fånga dagen... Lycka till och Go fortsättning på det nya året och goa kramar Ina

    SvaraRadera