tisdag 19 januari 2010

sälen fortsättning...

Träningsvärk, jodå.. den har gjort sig påmind. Fast inte lika illa som förra året, nu går jag bara som en gammal tant som stelopererat sina vader, jodå det ser roligt ut!!! Det har myntats ett talesätt nu på vår resa. Det kommer från Nellie och låter så här: Man får inte tvinga folk!!!!! Som sagt så är Nellie väldigt bestämd av sig, och många gånger så måste man puscha henne framåt med viss övertalning eller kanske tvång, men jag skulle aldrig tvinga henne om jag inte trodde på henne. Så började gårdagen med att Mattias sa att hon måste prova åka själv, efter många av ovanstående meningar med att man inte får tvinga folk. Sen tvingade Mattias henne att prova själv och vem åker nu upp och ner hela tiden??? Likadant var det med liften, vem är det som tar liften själv????

Kramar

3 kommentarer:

  1. Hihihi...vilket härligt uttryck! Det är något som skulle kunna komma ur Alvas mun också ;o)

    Vad härligt med en Sälentripp. Imorgon åker vi upp till Kloten tillsammans med vår hemgrupp. Det är tredje året i rad som vi gör det...och det är så himla mysigt. Man hasar runt i sina raggsockor och bara har det mysigt tillsammans.

    På tal om videoinlägg så brukar jag gå in på ikonen som visar en videremsa (eller vad det nu är?) ovanför inlägget och där kommer det upp att man kan scrolla fram vilken videosnutt det är man vill ha. Det tar jättelång tid för snutten att laddas upp (allt från 5-10 min om den är mellan 30sek-1 minut) Hoppas det går bra. Lycka till!

    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Tassar förbi o tipsar om en nystartad tävling hos mig..

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_22.html

    ..med chans att vinna 500kr att shoppa finfina smycken för! Har även två andra pågående o minst lika braiga tävlingar i samarbete med två inredningsbutiker..de står till höger på min sida under "tävla hos Tant".

    Trevlig helg! =)

    SvaraRadera
  3. Hej lyktan kostar något på 389:- ca. Det är en zinklykta så den rostar nog om den inte är under tak. Men ute under tak går bra.

    Mvh Johanna

    SvaraRadera