fredag 29 januari 2010

Nellie

En ledsen tjej som lämnas på dagis idag. Nästan som ett inskolningsskrik när jag lämnar henne. Hon bryter ihop totalt. Jag förstår inte varför det är sådant motstånd när jag lämnar henne. Hon har ett toppendagis med härlig personal. Hon säger att ingen vill leka med henne men det stämmer inte hon leker ju alltid med någon när vi hämtar henne och kompisarna hejar så glatt när vi kommer. Hon har så svårt att öppna sig gentemot andra barn, inte vuxna. Hon skulle med glädje sittta med oss vuxna en hel dag.
Vad gör jag för fel???

Kramar

2 kommentarer:

  1. Du gör nog inget fel vännen, det handlar nog om personlighet. Fy det är jobbigt att lämna dem när de är ledsna och inte vill. Det gör så ont i mammahjärtat. Dom har sina faser, ibland går det bra med kompisar och ibland vill de bara vara hemma. Hade en sån period med Ebba. Från att ha sovit borta hos kompisar och lekt hur bra som helst, helt plötsligt ville hon bara vara hemma och sova borta var inte att tänka på. Då var hon nog i 6 års åldern kanske. Men det ordnar till sig... det gör det nog med Nellie också, men jag förstår att det kan vara tungt.
    Kram på er och hoppas ni får en skön helg! / Linda

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vad jag saknar den ungen.
    Du gör absolut inget fel.
    Som sagt här ovanför så är det hennes personlighet.
    Hoppas det ger sig snart och hälsa henne från mig!

    SvaraRadera